зокрема: № 5502 (https://cutt.ly/Rb1qXtc) — про визнання таким, що втратив чинність Закону України “Про створення вільної економічної зони “Крим” та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” та про внесення змін до деяких законодавчих актів України, № 5503 (https://cutt.ly/nb1q2uW) — про внесення змін до Митного кодексу України у зв’язку із прийняттям Закону України
“Про визнання таким, що втратив чинність Закону України “Про створення вільної економічної зони “Крим” та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” та № 5501 (https://cutt.ly/bb1q72y) — про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо адміністрування податків і зборів на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.
Пропоновані зміни передбачають:
📌 зняття податкових та митних обмежень з мешканців Криму, зокрема вони знову будуть вважатися резидентами України у правовідносинах в цих сферах;
📌 для тих, хто в’їжджає чи виїжджає із Криму буде визначений перелік заборонених для перевезення речей замість переліку дозволених;
📌 зміни до Закону України “Про безоплатну правову допомогу” дадуть можливість отримати безоплатну вторинну правову допомогу для жителів тимчасово окупованої території без довідки ВПО;
📌 можливість завершити спадкові справи, які були розпочаті, але не завершені до початку окупації, тощо.
Разом із відновленням прав мешканців окупованої території, зберігаються і посилюються ті обмеження, які існують наразі для провадження бізнесу в Криму:
❗на виконання Стратегії деокупації та реінтеграції Автономної Республіки Крим та міста Севастополь на рівні закону пропонується закріпити заборону водопостачання в Крим до його деокупації та відновлення на його території конституційного ладу України;
❗будь-яке постачання товарів на/з окупованої території – заборонені;
❗регуляторне законодавство на окупованій території не застосовується, тобто ліцензії та спецдозволи, видані до початку окупації, визнаються недійсними та не можуть бути продовжені без перереєстрації;
❗на товари, що вироблені на окупованій території, не можуть бути видані акцизні марки і сертифікати товарів українського походження, тощо.
Крім того, збережена норма про те, що загальнодержавні податки та збори, єдиний внесок, збір на обов’язкове державне пенсійне страхування не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) та фізичними особами на тимчасово окупованій території.
✏️Представництво є одним з розробників законопроєктів та вітає законодавчу ініціативу народних депутатів, що є довгоочікуваною відповіддю на запит суспільства та покликана, зокрема, усунути дискримінаційні положення законодавства щодо наших громадян, які проживають на тимчасово окупованій території півострова. Сподіваємося на якнайшвидший розгляд та прийняття законопроєктів Верховною Радою України.
Фото: Голос України